Hier vindt u enkele veel gestelde pre-sales vragen, als u vragen over uw diensten heeft kunt in uw My e-Dot een zeer uitgebreide veel gestelde vragen database raadplegen met vragen over het gebruik van de diensten zelf.

Mocht u ondanks deze informatie en de informatie op alle andere pagina's nog vragen of opmerkingen hebben, neemt u dan gerust contact met ons op.

Op naam van wie worden domeinnamen vastgelegd?
Normaal gesproken wordt u de domeinhouder van uw eigen domeinnaam, we registreren domeinnamen dus op uw naam. Bij een verhuizing worden de huidige gegevens automatisch meegenomen, de houder veranderd dus niet direct. Bij een domeinregistratie zijn alle gegevens openbaar te bezichtigen als de zogenoemde WhoIs gegevens, indien u hier bezwaar tegen heeft kunt u tijdens uw bestelling ook aangeven dat u uw domeinnaam op de naam van e-Dot wilt laten registreren. De domeinnaam blijft dan gewoon van u, maar onze gegevens worden gebruikt bij de registratie; zo blijven uw eigen gegevens privé.

Kan ik mijn domeinnaam van e-Dot verhuizen als ik klant ben?
U uw domeinnaam ten aller tijde verhuizen van ons naar een andere registrar, als u dit wenst kunt u dit aangeven in uw My e-Dot. Let er wel op dat u een .nl domeinnaam pas enkele dagen na een nieuwe registratie of verhuizing kunt verhuizen, en een .com domeinnaam en de meeste andere extensies pas 60 dagen na de registratie. Indien u dus vandaag een .com domeinnaam registreert en deze volgende maand wil verhuizen kan dit niet, deze staat dan vast. U kunt deze pas na 2 maanden verhuizen, uiteraard is dit kostenloos.

Wat biedt e-Dot voor betaalmogelijkheden en support?
Bij e-Dot kunt u betalen middels een overboeking naar een banknummer, automatisch incasso, iDEAL of met een creditcard. Betalingen voldaan middels iDEAL of een creditcard worden na het voldaan automatisch door ons al verwerkt. Wat betreft onze support staat kwaliteit voorop, daarom zijn we ook zeven dagen per week bereikbaar voor uw vragen of problemen.

Kan ik als Belgisch bedrijf exclusief BTW bestellen?
Belgische bedrijven kunnen exclusief BTW aankopen indien zij ons een uittreksel handelsregister toefaxen. U kunt deze eenmalig naar ons toe faxen, ons faxnummer is: 0031 79 322 92 94. Na uw aanmelding voor My e-Dot kunt u uw uittreksel aan ons toesturen. Wilt u zo vriendelijk zijn uw my e-Dot gebruikersnaam (klantnummer) te vermelden? Zonder uw uittreksel handelsregister zijn wij wettelijk verplicht u het Nederlandse BTW-tarief van 21% in rekening te brengen. Na ontvangst zullen wij uw bestaande openstaande betalingen aanpassen en uw nieuwe bestellingen daarna worden automatisch zonder BTW aangemaakt.

Ik wil nu bestellen en mijn domeinnaam later verhuizen, kan dat?
Dat is zeker mogelijk, u kunt bij een verhuizing van een domeinnaam tijdens de bestel procedure aangeven op welke datum u de verhuizing in werking wilt laten zetten. Let op, u kunt ten aller tijde verhuizen, maar u dient wel de openstaande betaling direct te voldoen en in het geval van een .nl domeinnaam kunnen we uw verhuizing niet aanvragen zonder het verplichte verhuisformulier.

Hosten jullie ook adult websites?
Als u onder adult websites filmpjes/plaatjes/e.d. verstaat is dat niet toegestaan, een online webshop met adult artikelen is daarentegen wel weer toegestaan, maar de 'gewone' adult websites vol met filmpjes/plaatjes e.d. hosten wij niet, wel kunnen wij ze uiteraard doorsturen of parkeren, maar een hostingpakket en een adult website is op dit moment niet toegestaan.

Waar kunnen we u over informeren?
Sitemap · Een overzicht van alle beschikbare pagina's en informatie
Referenties · Enkele websites van klanten van e-Dot (zie ook portfolio)
Netwerk · Informatie over het netwerk en de servers van e-Dot
Terminologie · Betekenis van (technische) termen gerelateerd aan e-Dot
e-Dot · Informatie over e-Dot en onze aanpak
 

Overige pre-sales vragen

home   |   sitemap   |   contact
  • Inloggen in uw My e-Dot:
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:
Veilig online betalen via iDEAL of een creditcard.